Publikováno: 31.07.2015 13:13

Problémy jsou v podnikání na denním pořádku, ale vítězí ten, kdo je správně vyřeší

  • Nestíhám vyřídit všechny zakázky Každá zakázka pro vás znamená potenciální zisk a navíc i referenci, která může vést k dalším zakázkám a dalšímu zisku. Takže je celkem pochopitelné, že nechcete nové zakázky odmítat. To se vám ale může vymstít. Když si zakázek naberete moc a pak je nestíháte vyřídit, reference vám sice přibudou, ale rozhodně ne pozitivní. Proto je nejlepší se na to, že vám jednou zakázky můžou přerůst přes hlavu, předem připravit. Řešení může být několik.
    • Přijmout dalšího zaměstnance. Tady si musíte dát dobrý pozor, aby zisk z nových zakázek pokryl náklady na zaměstnance. Pokud je to jenom krátkodobý výkyv poptávky, bude lepší najmout brigádníka. Když je to ale dlouhodobý trend, přijmout dalšího zaměstnance dává smysl. Jestli máte navíc v plánu firmu postupně rozšiřovat tak jako tak, stejně byste dalšího člověka časem potřebovali.
    • Zastavit příjem zakázek. Pokud nechcete, aby vaše firma rostla (třeba vám vyhovuje malý, rodinný podnik), je zastavit příjem zakázek určitě dobré rozhodnutí. Jen musíte počítat s tím, že konkurence nikoho nešetří. Zakázku, kterou odmítnete vy, nejspíš udělá někdo jiný. A odmítnutý zákazník (pokud má na trhu výběr) se k vám už asi nevrátí. Na druhou stranu – své zákazníky si teď můžete vybírat. A je určitě lepší uspokojit dlouhodobého zákazníka, se kterým máte skvělé vztahy, než na jeho úkor riskovat obchod s někým neznámým.
    • Získat nového nebo dalšího dodavatele. Pokud váš současný dodavatel nestíhá držet krok s rozvojem firmy, není čas váhat. Musíte okamžitě udělat zásadní rozhodnutí. Buď si najdete dalšího dodavatele stejného zboží, nebo stávajícího dodavatele vyměníte úplně. Bohužel tu není prostor pro sentiment, v sázce je budoucnost firmy. Zároveň ale musíte vzít v potaz, jestli budete mít i v budoucnu tolik zakázek, abyste se mohli zavázat k většímu odběru. Stejně jako u prvního bodu tu platí – pokud je to jednorázový nebo sezónní výkyv, buďte raději opatrnější a třeba na chvíli příjem zakázek zastavte.

V příštím tipu si povíme víc o tom, co jsme vám nabídli jako první řešení: jak si najít ty správné zaměstnance. Případně jak si je vychovat. Protože sám člověk všechno zvládnout nemůže.

Líbil se vám náš článek? Podělte se o něj s ostatními

Mohlo by vás také zajímat

Rackmultipart20151207 4543 hgs2xm

Dlužíte státu na sociálním pojištění? A hrozí vám soud?

Každý podnikatel má povinnost platit státu sociální pojištění, jenž...

Zobrazit více

Post 1

Bankovní úvěr jako jediné řešení financování? To už dávno neplatí.

„Financování firmy znamená dnes nejen poskytnutí peněz, ale díky vý...

Zobrazit více

Rackmultipart20151021 25695 mafhfj

5 faktorů, které mohou vážně ohrozit existenci vaší firmy

Existuje mnoho věcí, které mohou negativně ovlivnit vývoj firmy. Ná...

Zobrazit více